Fiat126.hu - 2020. Július 10. Péntek, Amália napja van.
 

Csevegõ



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 207513 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 4147  4148  4149  4150  4151   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2020.06.16 20:03:42 (207513.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: azoktató @ 2020.06.16. 15:56:52


Mégegy gondolat, mindegyik új 0 km-es autó volt. Ez megadatott nekem, mert már "kifutótt model" vagyok a kis Polskival együtt. Ahogy egy kedves ismerősöm mondta nekem.
2020.06.16 15:56:52 (207512.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: azoktató @ 2020.06.16. 15:37:15


A megmaradt 1990-es.
2020.06.16 15:37:15 (207511.)
azoktató
(Agárd)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


A játékhoz csatlakozva. Négy kis Polski volt, a negyedik maradt meg mind a mai napig. Az első 1985-ös szemetes sárga GK 40-01, majd 1987-es csoki barna DG 61-18, utána 1988 türkizkék MM 87-56, és végül a megmaradt olíva zöld ER 86-30, ma DJK-033. A részleteket a cikkeknél, Gépkoc
sivezetés-oktatás kis Polskival olvashatjátok. Árak, összegek, arányok, hogy hogyan is volt ez az "átkosban". Mindenesetre a mai napig csodálatos élmény száguldani vele, letekert ablakkal (ruszki klíma), a mai korszerű autó vezetése után.
2020.06.15 07:05:36 (207510.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Sztancsik Viktor @ 2020.06.13. 14:01:09


nagyjából be. a lakatos munka kicsit több lett, mint ami a megvételkor látszott. De a célnak meg felel az autó :)
2020.06.13 14:18:42 (207509.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


EEP-203
Párom szüleinek volt egy sárga színű 90-es évjáratú polskija. Nagyon nem szerettem vezetni, mert eléggé el volt hanyagolva, polski szinten mérve is elég gyengén ment, meg is fogadtam, hogy bizony, ha ingyen adnák sem kéne kispolski. Nos, az élet rácáfolt erre, ugyanis 2007-ben, anyós főnökééktől - több havi sikertelen hirdetgetés után - megkaptuk INGYEN alkatrésznek a fent említett sárgához. :D És mivel sokkal jobb állapotban volt, mint az a kisautó, amihez kaptuk, úgy alakult, hogy EEP maradt, és végül a másik lett elbontva. :) Rengeteg közös élményem/élményünk volt vele az évek során, de sajnos 2018 év végén, miután már évek óta műszaki nélkül állt az udvaron, elengedtem a kezét. Azóta persze már megbántam, hogy eladtuk, de, ha szigorúan észérvek mentén nézem, ez volt a legreálisabb döntés, mivel sajna nem tudtam volna x százezret rászánni, hogy ismét fel legyen újítva rendesen.( az évek alatt azért kikezdte már a rozsda a kasztnit eléggé)
Közben volt még egy polskim, meg egy BIS ( ex CsuTee BIS), de azokhoz valahogy nem is ragaszkodtam annyira, mint a kis zöldhöz.

Igazság szerint még most is sokszor úgy vagyok vele, hogy kellene venni ismét egyet ( legjobb lenne a zöldet visszavenni, de ez nem lehetséges), viszont amennyire elszálltak az árai sajna a típusnak az évek során, egyelőre biztosan nem lesz. De, elzárkózni nem zárkózom el tőle, hisz ki tudja mit hoz az élet. :) Annyi biztos, hogy nagyon mennék már újra legalább egy kört polskival. Az már nagyon hiányzik. :D
2020.06.13 14:01:09 (207508.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:43:42


Bevált egyébként azóta az ADN rendszámú kisautó?
2020.06.13 13:59:54 (207507.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.11. 22:29:06


Az egyterűmhöz készül. Az 4,5 méter hosszú. :)
2020.06.06 13:00:27 (207506.)
iref-h
(szegvár)
A baj nem jár egyedül. Azt tapasztaltam, hogy az autó váltója 1. sebességben erősen kattog, 2. ben már alig hallhatóan. Szerelőaknán kiderült hogy nem csak ez a baj, sajnos a bal hátsó lengőkar eltört. A szerelő véleménye, hogy mindkét lengőkart érdemes kicserélni 22 200,-ft/db
Ami inkább aggaszt, hogy a váltóhoz milyen csapágyak alkatrészek kellenek. A Bároker-nél sok minden van. A kalkulációhoz mindenképpen kellene egy szerkezeti rajz, hogy a beszerezhető alkatrészeket összehasonlítva a a tényleges, váltóban lévő alkatrészekkel, milyen esély van a javításra. Szerelő szerint hang után ítélve valamelyik csapágy mehetett tönkre, szét kell szedni a váltót. A karosszéria, motor jó állapotban van, még ha veri a 100 000,-ft akkor is meg szeretném javíttatni.
Van e valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni egy részletes váltó rajzot?
2020.06.03 18:41:09 (207505.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:26:22


2. Most már csak mosolygok a sztorin. De, tény azért durva volt az arc, hogy simán felhúzta volna a hátán az autót. De, masszív a kislány kerekeken hazajött. :)
2020.06.03 14:36:15 (207504.)
KeMa
(Budapest)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41

AEQ/JRB - Első pókot kaptam nagynénémtől, aki újonnan vette.

AYE - amikor lehetett látni, hogy JRB-t gazdaságosan talpraállíthatatlan, viszont Polskizni szeretnék - leginkább a klub miatt - megvettem az egyik legolcsóbb, műszakival rendelkezőt a hahuról. Buszos Petya ment el megnézni nekem, hogy ne kelljen potyára leutazni. 60 ezer forint volt 2009 decemberében.

2020.06.02 16:11:52 (207503.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dömi @ 2020.06.02. 09:26:22


Enikő szerintem már sok éve reciklikálódott.
A piros kúpost valami Buda-környéki gyűjtő vette meg, amikor még nem tudtuk, hogy ennek belátható időn belül lesz magasabb értéke, szerintem ha fogjuk is látni még valaha, akkor a hahun horror összegért.
A szürke, szétszedett kúpos Tormhoz került, a jelek szerint neki is annyi ideig fog tartani a felújítás, mint ameddig nekem tartott volna :D
2020.06.02 09:43:42 (207502.)
Dömi
(Veszprém)
Lehagytam a storymat.

ICG:
Anno gyerekként anyunak polskijai voltak.
Kb 3 éves koromban (1990) rohadt ki alólunk egy piros kúpos - krómos. ETE805 rendszámmal.
Utána lett a sárkányzöld polskink, DDD-776 rendszámmal. A fényezése ütés álló volt, valahogy úgy cseszték el, hogy semmi nem ártott neki. Ha rányitottad a falra, akkor csak le kellett porolni :)
Bátyám(!!) és én 1 év eltéréssel szereztünk jogsit, és akkoriban lett internet otthon (2003-4 körül). Hamar rátaláltunk a nyuszy.hu-ra, és egyre jobban kezdett mozgatni minket a polski téma. Anyukánk kispolskiján elég erősen le lett korlátozva a lehetőségeink, (apunk nem értékelte a tettvágyat :) ), így Áron 2005-ben vett egy saját polskit.
Én úgy voltam vele, hogy nem kell több polski a házhoz, majd anyuméval elfurikázok. Viszont egy barátom által kicsit belekóstoltam a motorozásba, és a szülői nem tetszés ellenére neki kezdtem volna a tanfolyamnak. Már be volt fizetve a kresz vizsga díja, amikor Szabi felrakta az autó hirdetését. Kiváncsiság képp rákérdeztem az árra. Pont annyi péntem volt a motor jogsira és motorra, mint az autó ára és az átírás.
Nem lett motoros jogsim... de jobb így!
A zöld időközben szétrohadt, szét lett bontva.

ADN
Tavaly tavasszal megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy kéne egy olyan autó, amit annyira nem féltős kategória. Nem kell extra óvatosan kezelni a gyerekkel való jövés-menést. Bújtuk a hirdetést, volt egy nagyon rossz autó nézésünk Veresegyházán, majd két nappal később meghirdették Kiskunhalason az ADN-t. Sztancsik Viktor készségesen elment megnézni (neki csak 30 km volt), és egész pozitívan nyilatkozott róla. Aznap este elhoztuk.

BNE:
Áront egyik ismerőse kereste meg, hogy a rokonságában van egy garázs lelet kispolski, és "kevés kilométeres". Ilyet már hallottunk máskor is, ezért némi kétkedéssel utaztunk el megnézni. A km állást (9300 km) nem firtattuk, de az állapot kicsit lelombozó volt. A néni legalább egyszer úgy ment ki a kapun, hogy a kocsi bal oldalát végignyúzta (hátsó lököstől az elsőig). Ezt persze sikerült a legtrehányabb módon kijavítani. Semmit nem szereltek szét, semmit nem maszkoltak, és a szín sem stimmel.
Elhoztuk, a story épp most folytatódik.
2020.06.02 09:26:22 (207501.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: zolka @ 2020.05.26. 11:38:02


és hogy áll a story vége?


Előzmény: raver @ 2020.05.26. 17:26:50


az a borulós történénet örök emlék marad. Még jó, hogy a trakorost sikerült meggyőznünk, hogy ne tetőn húzza ki az autód a csalánosból :)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.27. 10:06:31


Enikőről tudni valami aktuálisat?

A felújításra eladott kúpos kihez is került? lett abból szép autó?





Előzmény: uz011 @ 2020.05.29. 19:44:21


Kicsit több talira is járhatnál, bár tudom, hogy a munkád mellett nem könnyű. Tán akkor az öreg is többet járna :)
2020.05.29 19:44:21 (207500.)
uz011
(Gyõr)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Én sajnos későn csöppentem bele a Ti világotokba, nem tartozom a szorosabb baráti társasághoz, de szerencsére sokatokat ismerem már. Az én autóim története kevésbé mozgalmas.
A 76-os autó (MXP-459) még 76-ban került hozzánk, szerintem az akkori ára nem mérvadó a felmérésben. :) Én ajándékozással jutottam hozzá a tulajdonjogához. A kocsi 96-ig szolgált napi használatosként, utána méltánytalanul lett (szerencsére) tető alá száműzve. Még tesóm használta egy darabig, most nem megy fejből, mikor lett leállítva. Az biztos, 2013-ban hoztuk fel Győrbe Bázakerettyéről, és cirka 2 év alatt lett felújítva. Na ennek a költsége a sok saját munkával is jelentős volt.
EPF-604 88-as gyártású, zöld. Egy héttel azelőtt vettem, hogy hazahoztam volna a másikat. Itt vettem helyben (Győrben), 110000-ért hirdették, ha jól emlékszem, 50.000 lett a vége, egy év műszakival. Nagyon szabadulni akartak tőle. Miután rám nézett a csámpás lámpáival, meg volt a kémia, elhoztam. Igazából az úszó volt lyukas, de nem jöttek rá, ez volt az oka, hogy megszabadultak tőle, szerencsémre. Ebben az időszakban nem voltak drágák a Polskik. Az eltelt 5 év alatt az kiderült, hogy szarul lakatolták valamikor 2008-2010 körül, már reped a gitt. De még kivárok vele. Ettől függetlenül már sokat költöttem rá, nem merem megszámolni. Sokatokhoz hasonlóan én is magam tanultam meg szerelni, nagyrészt az itteni fórum segítségével, ezt köszönöm Nektek!
2020.05.29 03:03:51 (207499.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


FGS-227 1983.
2001. (ha jól emlékszem)
Meg lett a jogosítvány, kell egy autó amivel majd rohangálhatunk egész nyáron s amit majd nyár végén jó pénzért eladok...
60.000.- Ft volt a vételára, amit már gyakorlatilag az első pár napban sikerült megduplázni, miután vásároltam bele egy MOSFET-es Pioneer CD-t, ami a mai napig is működik amúgy :)
Az első hosszabb útja Miskolc-Kiskunhalas volt, annyi műszaki tudással, hogy hátul van a motor.... le is robbantunk a cél előtt kb 6-8km-rel Pirtó településen mikor megálltam, nem indult el, csak járt a motor, de nem haladt és darált közben. Ez volt az első hardy-menesztő halála, mindezt 4 napos ünnep előtt pénteken délután 5kor, de szerencsére sikerült egy olyan autósboltosba botlani, aki adott egy névjegyet, s kinyitott a hétvégén, így lett alkatrész.

Egyébként kb 12-13 évesen sikerült beleszeretnem a típusba, mikor is a családi Dacia kombi csere érett lett apum halála után nem sokkal, ugyanis "feleslegesen" nagynak bizonyult akkor már anyumnak, így vásárolt egy 1983-as (BPH-055) kispolszkit. Párszor megtréfálta anyum reggelente (amit sajnáltam, de sokszor vártam szinte), azzal, hogy nem indult be és lemerült az akksi. Ilyenkor ha tehettem, lementem és betoltam az autót, de előfordult, hogy anyum közben elment busszal dolgozni hogy beérjen időben, olyankor sunyiban csaptam egy kört a panelházak között reggel 13 évesen suliba indulás előtt és visszaálltam a parkolóba vele. :) Azután egyszer nem álltak meg a STOP táblánál egy Audival anyumnak... az autó helyre lett rakva, de valamiért az eladás került fontolóra, talán mert a laprugónál valami megnyekklett asszem. Sajnáltam. Megvette egy egyetemista srác, aki pár éve betért a boltba és miután kifaggattam elárulta, hogy leadta a bontóba, pedig szerette mert éveken át heti rendszerességgel járta Miskolc-Debrecen-Miskolcot :( Pedig szerettem volna visszavásárolni :(

FGS végül nem lett eladva (több alkalommal sem :D ). Eleinte szerelő szerelte, majd miután beesett a fékpedál, és nem tudtam megállni a kereszteződés előtt a szerelő utcájából kifele jövet (visszamentem, lelégtelenítette 3-szor, majd ismét nem tudtam megállni vele...) akkor határoztam el, hogy nem értek ugyan hozzá, de mégsem olyan nagy atomfizika ez, nekiálltam megtanulni. A fék probléma egyébként főfékhenger kopása volt, elengedte a karmantyú mellett a folyadékot néha nyomás alatt. Majd generátorosítottam, majd került bele 2 Pioneer hangszóró, majd került bele hátra 2db 18cm-es közép mély hangszóró, amit végül leváltott 2db 25cm mély nyomó, ekkor került ki a hátsó ülés támla és lökött olyat ;) :)
Majd egy nem túl ügyes, de annál lelkesebb szaki kikasznizta és festette 50.000.-ért, ekkor lett sárgából Seat-kék színű. Ekkor asszem 2003-at írtunk. Festékből azt mondta a szaki, hogy kell a 4 liter... MIPA-ban csak néztek rám, szerintük sok lesz. Valóban sok lett, mert annyi maradt, hogy fél évvel később a Lada is ilyen színű lett és elég lett rá a "maradék" amihez valami 4dl-t kellett talán kevertetni :D
2003-ban egy reggeli műsorban szerepelt 2 srác, meg 1 lány, akik épp arról meséltek, hogy "ezen a hétvégén Tokajban lesz kispolski találkozó...." A lány Dóri volt, a 2 srác meg Topi és Bálint Attila.
Vesztemre(????) azt az adást nem láttam, amikor pénteken meg bemondták, hogy ez a szombati esemény elmarad...
Szombaton lementünk életem első autós talijára arra a benzinkútra Tokajban, ahova a találkozási pont meg volt hirdetve, de senki sem volt ott. Sőt a kutasok sem tudtak az eseményről. Csak 3 srác kávézott és dohányzott a benzinkút oldalánál reggel 8kor.... mikor is odajöttek, hogy ha esetleg arra a talira jöttem, ami elmarad, akkor ők szeretnének erről tájékoztatni... Ő volt Bálint Attila, meg 2 barátja :) és ez Barátság igazából akkor és ott köttetett meg egy életre! :)
Ekkor még puha pöcsű voltam, így azon az éven nem tartottam Attiláékkal a Zólyomi találkozóra, mert az szerintem "messze van Polskival" :D , de a Fóti Corás talira már együtt mentünk, ahol sok érdekes fiúcskával ismerkedtünk meg (KG, Gyula, Ricsi, Nyuszy, Gabe, Buszos, Sanyi, Réka, Gabesz, Szamos, Qrucz, Bakó, PlayBoyTom, stb... volt 2 srác, COF-... (narancssárga) meg talán DLN-... (piros) a nevükre nem emlékszem, de valami más hengerfej volt a kocsijukon és nagyon ment számomra az a két autó.

A többit meg már ismeritek ;)


Marczin Robert szerkesztette 2020.05.29 03:04:41-kor.
2020.05.27 14:33:40 (207498.)
Cincinlovag
(Gárdony)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


2006-ban érett meg a dolog, hogy kéne egy saját autó.
Nem tudtuk eldönteni, hogy 4 ütemű trabi vagy polski legyen, így a sorsra bíztuk a döntést.
Egy séta alkalmával a Gellért-hegyről nézve a Duna felé találtuk ki, hogy amelyik típust előbb meglátjuk a kettő közül, az lesz.
Pár perc elteltével alattunk a budai oldalon 2 polski veszettül kergetőzve suhant el. Eldőlt... :)
Ez volt a harmadik autó, amit megnéztünk és 130.000.- volt az ára friss műszakival, 52.000 kilométerrel.
A Hajógyári-szigeten köttetett meg az üzlet.
A vége 110.000.- volt és ő hozta az eredetvizsgát.
2007 - küszöbcsere.
2010 - teljes lakatolás, fényezés
2015 - az előző lakatolás javítása...
2020.05.27 11:12:03 (207497.)
baz
(Budapest)

Előzmény: baz @ 2020.05.27. 10:59:50


Ami lemaradt: mindhármat első tulajdonostól vettem! :)
2020.05.27 10:59:50 (207496.)
baz
(Budapest)
Első polski: 1997, piros, 1979 es, 4x98 ra alakított fékekkel vettem, 98,000 ft ért.
Nagyon el volt rohadva, sok baja volt, de imádtam. :) Képem nincs róla :(

Ördög: APP 2000, 1984 es, háromnegyed részben átépítve, működőképesen. 320.000 ft
teljesen rozsdamentes 1990 es kasztnira hivatalosan cserélve.
A továbbiakat tudjátok.. :)

CDR: 2010, 1990 es, 80.000 ft. szinte hibátlan kasztni, kevés km.
esztétikai felújítása, állagmegóvása folyamatban.

baz szerkesztette 2020.05.27 11:00:34-kor.
2020.05.27 10:06:31 (207495.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Hehe.

Valamikor még a múlt évezredben, ’99-2000 körül járunk, amikor egy ismerősömnek volt egy eladó Polskija, amit ajánlgatott. Nekem előtte soha semmi közöm nem volt a típushoz, de gondoltam miért ne, aztán kiderült, hogy az előző 5 tulaj nem íratta alá, úgyhogy inkább letettem a dologról.
Ezt elmeséltem egy másik ismerősömnek, aki pár héttel később felhívott, hogy egy barátja barátnőjének az anyukájának van egy eladó Polskija másfél év műszakival 60.000 Ft-ért. A normális Polskik akkoriban 200.000 körül mentek (még volt áruk, mint használós autó :D ), úgyhogy rávágtam, hogy legyen 50.000 Ft, és kell. Visszahívtak nemsokára, hogy oké - így vettem meg az első Polskimat látatlanban telefonon.
Az autó amúgy egy ’80-es kúpos-krómos volt, kifakult narancssárga színben.
Aztán kiderült, miért volt olcsó, a kifizetése után helyből a szerelőhöz vittem, kasznija nem nagyon volt, ezt gittből oldottuk meg, a másfél év műszakija végét sem érte meg szegény, mert kissé kiszakadt az egyik hátsó lengőkar :)

Közben mikor már volt némi (túl sok) tapasztalatom a típus lehetséges problémáival, úgy 2001 körül, egy kolléga keresett Polskit, segítettem neki megnézni, találtunk egy ’88-as zöld autót, ami az én első autómhoz képest egy igazi csoda volt, megvették. Aztán 2003-ban jött nekik a baba, és úgy döntöttek, hogy valami nagyobbra váltanak, eladóvá vált az autó. Felajánlották, kell-e, igent mondtam. Már nem emlékszem, mennyiért lett az enyém, de addigra már elkezdett érezhetően lefelé menni a Polskik értéke, talán 100.000 Ft volt? Mindenesetre ő lett Enikő.

Voltak közben autók meg nem valósult projektekre meg direkt bontásra is, de a következő említésre méltó autó a kabrió volt. 2005 novemberében tűnt fel a hahun, másnap reggel 7-kor ott voltunk érte Százhalombattán. A kasznija jelentős részben rozsdából és gittből volt, ennek ellenére asszem 200.000 Ft-ba került (ekkor a Polskik ára már mélyrepülésben volt, szóval ez nagyon drága volt ennyiért).

Még egy autót érdemes megemlíteni, a sárgát. A 2013-as nyári tali után vettük, 33 ezer km-rel, az elején összehorpasztott és ocsmányul lefestett, de lakatolatlan állapotban. Addigra már elkezdett felfelé menni újra az értelmes Polskik ára, ő 140.000 Ft volt.

Csöpiről Szilvi tudna írni.
Így belegondolva már 7 éve nem vettünk Polskit, lehet, hogy kéne :)
2020.05.27 07:07:34 (207494.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Mit is mondtam pár napja a jó gondolataidról/ötleteidről? :)

ICG: 2005-ben vettem, 218.000 Ft-ért, felújítva. (a rajta lévők felnik, gumik, és a sparco kormány újkori áron ennél többet ért anno). 2010-2016 között lett felújítva.

ADN: 2019-ben vettük, 200.000 Ft-ért. 80000 km-es, volt már korábban is javítgatva.

BNE: nem reális áron vette a Barbi.

XXX: 1 Ft-ért vettük. :)
2020.05.26 17:26:50 (207493.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Ez is jó ötlet. :)

BEA (1990) : 2006-ban került hozzám, egy üveg whiskey-ért. Azóta 3* lett újjáéőítve, ebből kettő baleset után.
GEZa (1987) : 2012-ben került hozzám, 110e ft, némi klubtag ismeretség révén :) , ezúton is köszönet érte OGy-nak. Most lesz az első lakatolása.
2020.05.26 11:38:02 (207492.)
zolka
(Dombóvár)

Előzmény: Marczin Robert @ 2020.05.26. 08:21:41


Én a 90-es évek végén vettem mert mellé nyúltam egy opel corsanak és akkor úgy döntöttem amíg nem tudok új kocsit venni veszek egy kis fogyasztásu ,pici városi futkozós kocsit. 220 ezerért vettem.Nagyon jó állapotban volt. Az első utam Komló zergeb@szta erdei útján volt ahol a tetőkárpitot rendszeresen verte a buksim. Apámmal csak nevettünk mert nem éreztük,hogy autóba ülnénk...inkább dodgem feelengje volt de imádtam :D

zolka szerkesztette 2020.05.26 11:44:02-kor.
2020.05.26 08:21:41 (207491.)
Marczin Robert
(MISKOLC)
Akkor most játszunk olyat, hogy írja le mindenki, hogy kb mikor, mi miatt, hogyan döntött a Polski-ja megvásárlása mellett, s hogy mennyi volt a vételára (csak hogy láthassuk, kb mennyit mozdult el a piaci ár)

;)
2020.05.16 17:02:32 (207490.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.16. 08:11:09


Abban az esetben 7*4 méter lett volna. :)
2020.05.16 08:11:09 (207489.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: raver @ 2020.05.15. 20:30:32


3 méter amúgy is kevés lett volna, ha a hosszú oldalra rakod az ajtókat, mert a polski 3.05 m hosszú :-) Nem tudtad volna bezárni.

Nekem felrakták az ajtókat a 8x5 méternél a 8 méteres oldalra, jól néz ki (messziről).
2020.05.15 20:30:32 (207488.)
raver
(Pápa)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.11. 10:59:55


Beton van alatta, rendes alappal. Elégedett vagyok vele. 7*3 méteres, annyi a baj, hogy a egyik cég sem vállalta, hogy a 7m-es oldalára rakjanak 2 ajtót. Így egymás után állnak az autók. Csak a földre nem túl jó ötlet szerintem.
2020.05.14 07:48:12 (207487.)
uz011
(Gyõr)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.13. 10:49:11


Én azt javaslom, aki tényleg hobbi autónak épít ilyen jellegű garázst, az alaplemezét betonüzemi betonból csinálja. Én magamnak C30 vízzáró adalékos betont intéztem, alá 2 rtg PE fóliával, betonacél háló terítéssel. Porszáraz. Lényegesen kevesebb vele a munka, a logisztika. Amennyivel meg drágább, simán megéri, ha gy lakatolást megúszunk.
A kocsi 5 éve áll rajta, rozsda nem jelent meg rajta.

uz011 szerkesztette 2020.05.14 07:48:50-kor.
2020.05.14 00:38:35 (207486.)
Hamerli Szabolcs
(Pécs)
Ha már mobilgarázs téma, megosztanám a véleményem. Nekem is a Konstal-féle garázs van, én nagyon szeretem, meg vagyok vele elégedve. 6x5,5 méteres, horganyzott, zártszelvény vázas, ahogy Andrei is írta. Az alapja 15 centi vasalt beton, alatta fóliával hogy még véletlenül se jusson be nedvesség. Télen-nyáron puskapor száraz bent minden. 2 dolgot tudnék hátrányként felhozni, egyik hogy a nagy fesztáv miatt télen ha sok hó esik rá, meg tudja nyomni a tetejét, arra a pár hónapra érdemes aládúcolni (bár idén mi se támasztottuk alá, a 20 centi vastag hóréteg alatt sem lett semmi baja). A másik pedig az hogy kora tavasszal mikor hajnalban hideg van és nappal gyorsan melegszik az idő, a lemez tetejéről rácsöppenhet a víz a kocsi takarójára, ami engem felettébb idegesít :D De ez csak pár nap az egész évben mikor olyan nagy a napi hőingás. Leszigetelni viszont nem szeretném mert amikor fúj a szél, érzem a kapun (billenőkapus) hogy emelgeti, tehát klasszul jár bent a levegő. Egy szó mint száz, nekem bevált, nagyon szeretem és tudom ajánlani :)
2020.05.13 15:21:56 (207485.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.13. 10:49:11


A beton azért már jelentősen visszafogja. Nekem legalábbis anno, mikor lebetonoztuk az alját (utólag) a garázsnak, jelentős mértékben javult a helyzet (Mert ugye eleinte csak a jégverést próbáltam a garázzsal redukálni).
Az egyébként OSB-lap fedéssel volt körben, elől tolóajtóval, hátul személy bejáróval, tetején bitumenes zsindellyel, és bőven megfelelt a célnak, télen is gond nélkül nekiálltam motor-felújítani, szerelni, bármit.
Nekem anno jobban megérte, mert a ponyvagarázzsal, meg a lemezgarázzsal pont kompromisszumot kellett volna kötni a méretei miatt, így meg akkorát csináltunk, hogy kényelmesen befért a Polski, meg a Lada. Sőt ha polskival mentünk, akkor belegóztuk a Suzukit is. Sőt, idővel kapott oldal irányban vagy 40 cm toldást, így a Ladára merőlegesen 2 Polski befért.
;)
2020.05.13 10:49:11 (207484.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dömi @ 2020.05.13. 07:38:04


A betonból is jön, le kéne műgyantázni vagy járólapozni is, hogy ne tegye :)
2020.05.13 07:38:04 (207483.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.07. 19:34:15


Talán a Katica polski volt az egyik legjobb nyereményautó, és neki lett a legjobb sorsa :)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 08:57:00


A 1,5/3 működő polski is szép szám :)

Előzmény: vinczy86 @ 2020.05.08. 22:45:00


A fehér az a gümüxi?

A barna ügyben bízunk a sikerben :)
Volt némi meglepetés benne, még neked is, az előzetes megnézés ellenére.  :/ Nagyon tehetséges volt a nénike, meg a javító brigádja.


Találkozóért nagy kár, de még pótolható :)


Előzmény: nyuszy @ 2020.05.11. 10:59:55


beton alap nélkül elég kasztni gyilkosnak hangzik. A földből jön a pára, a garázs bódéja meg bent tartja.

2020.05.11 22:29:06 (207482.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: Sztancsik Viktor @ 2020.05.11. 14:21:16


Igazán nincs mit. De 6x3 méter mire? Egy polski sem fér bele a 3 méterbe.
Persze ha bálna Mercihez készül, akkor nem szóltam, annak pont jó ;-)
2020.05.11 14:21:16 (207481.)
Sztancsik Viktor
(Kiskunmajsa / Kecskemét)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.08. 12:31:12


Köszi a tippet, nálam is épp aktuális lesz a mobilgarázs téma, igaz csak 6x3 méteres méretben, de akkor erre figyelek majd rendeléskor, amit leírtál. :)
2020.05.11 10:59:55 (207480.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: raver @ 2020.05.09. 19:15:19


És négy év távlatából mennyire vagy vele megelégedve?
Van alatta beton, vagy csak le van rakva a földre?
2020.05.09 19:15:19 (207479.)
raver
(Pápa)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 14:11:41


Konstal-os lengyel van nekem is. Szerintem 4 éve már. Billenőkapuval. 7*3 méter. Egy óra alatt összerakták.
2020.05.08 22:45:00 (207478.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.22. 07:24:06




Nekem lett négy Polskim is! 😁

A sárga már biztosan nem lesz leműszakiztatva, hetente megmozgatom hogy enyhítse a hiányt de messzire már nem megyünk vele.

A fehér még mindig fent van a huzatópadon, van már oszlopja és szépek a vonalai már de kellene még egy bő hét hogy befejezzem. 😬

Nálunk van a Rávágyi-féle BIS ami egy nagyon jó alap viszont egyenlőre várjuk hogy a segédanyagok megjöjjenek és akkor befejezzük a lakatolást. (ROHADJ meg korona!)

Van még nálunk egy barna lefingott kocsi is amin sárvédőt kellett cserélni. 😜
Valami Ösküi oligarháé... 😁
Megpróbáljuk megugrani OGY bordó kisautójának a szintjét ami nehéz lesz de dolgozunk rajta.

Szerveztünk egy talit amin már ott kellene lennünk. 😔
Egy baromi jó hétvégét raktunk össze a baromi jó helyen csak hát ugye...🤷‍♂️
Pont tegnap mondtam a Briginek hogy remélem hogy szakadni fog az eső és akkor nem is fáj annyira de ezt is beszoptam. 🙈😂
Eltoltuk őszre amit fenyeget a kultikus “második hullám” de bekaphatja. 😉

Baromira hiányzik már mindannyiunknak egy kiadós polskizás és a társaság de ez van. Túl kell lenni rajta.
2020.05.08 22:34:17 (207477.)
vinczy86
(Kosd)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 14:11:41



Nekünk van egy lengyel fajta de azt nem ajánlom. Hihetetlen párás télen ami 2év alatt szószerint elrohasztotta a vázát. Sajnos egy pilincka hajtott lemez az gerince amit lekentek valami barna trutyival (még most is ragad nyáron).
Nyeklik-nyaklik...
2020.05.08 15:22:58 (207476.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 14:11:41


Zárt szelvény, horgany, ehhez ragaszkodj, a többi sima trapézlemez, nem lehet elbaszni.
2020.05.08 14:11:41 (207475.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.08. 12:31:12


És árul valaki elérhető áron olyat, amilyet szerinted érdemes megvenni?
A lengyel szar mennyire szar?
2020.05.08 12:31:12 (207474.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: nyuszy @ 2020.05.08. 09:00:18



Nagyjából mindegy, hogy honnan rendeled, mert szinte mind ugyanazt a lengyel szart árulja. Ragaszkodni kell a váznál a zártszelvényhez és a horganyhoz, akkor bátran neki lehet dőlni az oldalának. Az enyém váza nemhogy szögvasból, hanem hajlított lemezből van... :-O
200-zal olcsóbban megúsztam volna a felépítményt, ha inkább kérek 2 db 4x5 méterest, egyiket balra, másikat jobbra lejtő tetővel. Kicsit dolgozni kellett volna rajta, de meglett volna amit akarok, olcsóbban, jobb minőségben.
2020.05.08 09:00:18 (207473.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Andrei @ 2020.05.07. 19:34:15


Ha már így beleástad magad, milyet érdemes venni, honnan? A 7x5 méteres az nekem már bőven tetszene, abba elvileg bele lehet tenni 3 Polskit vagy 2 Polski meg egy másik autót viszonylag kényelmesen.
2020.05.08 08:57:00 (207472.)
nyuszy
(Székesfehérvár)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.22. 07:24:06


Olyat akartam erre írni, hogy van két működő Polszkink, ezért vártam, de most már feladom :)

Csöpi alig egy év bakon töltött idő után újra rendelkezik fékkel, marginális szopás mellett be is indult, jön, megy, megáll.
Akadna rajta csinálni való, hülye hangja van csúsztatott kuplungnál, ki kéne cserélni. Ő is már vagy tíz éve lett felújítva, jön elő rajta helyenként a rozsda, a legcsúnyábban a csomagtérfedélen, amiről tudtuk, hogy szopás lesz vele, de sosem sikerült egy igazán jót szerezni. Ha valakinek lenne, jelezze.

A sárga tavaly nyár óta nem ment egy centit sem, miután Csöpi üzemképes lett, beültem abba is, simán elindult, két napig tök jól ment, aztán minden előjel nélkül megdöglött az önindító... Ráéréshiány és a fölösleges szopás elkerülése okán a villamosságisnál várja a gyógyulást. Vele amúgy még olyan gond van, hogy melegen hajlamos nem indulni, pedig elvileg minden rendben van, ami ehhez kell...

A kabrió az igazi szopás. Még tavaly a nyári talira menet döntött úgy, hogy forralja vizet és minden létező folyadék dől belőle, oda sem értünk vele ugye. Mivel BIS motort szerelni mérsékelten szórakoztató, cserébe se alkatrész nincs hozzá, se az országban senki, aki érdemben értene hozzá, ezért még a nyári talán kerítettem egy lengyel kollégát, aki elvileg guru, és lebeszéltük, hogy tavasszal valamilyen módon megcsinálja. El is kezdtük ezt szervezni valamikor februárban, arra jutottunk, hogy a leghatékonyabb, ha nála van az autó, mert ott van alkatrész, és ha nem csak a kiszedett motor van nála, akkor a hűtőrendszert is le tudja ellenőrizni. Felmerült több opció is, abban maradtunk, hogy elviszi ő az autót tréleren. Lefoglalta a trélert, le volt minden szervezve az úthoz egy március szombatra. Kb. három nappal korábban aztán lezárták a határokat a korona miatt... Úgyhogy e a projekt most ismeretlen ideig csúszik, sajnos jelentős az esélye, hogy idén nyáron már nem fogunk kabriózni :(
2020.05.07 19:34:15 (207471.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.29. 13:31:00


Az én lemezgarázsom idén lett kész, 8x5 méter, nem finomkodtam, sávalappal, aknával, jó drágán :-)
Persze nem néztem szét előtte a mobilgarázsosoknál, mert 99%-ban mindenhol maximum 7x5 méterest árulnak. Dilemma volt, hogy mi legyen, de találtam egy céget, aki elég alacsony minőségben ugyan, de tudta szállítani a 8 méterest.
Más ne csinálja utánam...

BYC (öreg piros kúpos): 2014-es felújítása óta 10k km-t ment, ebben benne van 3 lengyel találkozó, meg az itthoni nyáriak, ősziek. 2019-ben 250 km került bele, idén semmi. A műszakija nemsokára lejár, jelenleg olaj és akkumlátor sincs benne. A hátsó gumik külseje kopik, be kell majd állítani.
BIM (Kriszti piros nyereményautója): Napi használatban van 2017 ősze óta, 35 ezer km körül járunk, szokásos nyűgjei vannak. Olajsapkánál jön az olaj. Elfogyasztottam 2 önindítót, 3 AC pumpát. Kapott elektromos AC-t, meguntam. Idén nyáron javítva lesz a laprugótartó és a két első sárvédő is ki lesz cserélve, utána az elejét lefényezem. Jó meló lesz :-)
2020.05.07 02:17:07 (207470.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.24. 07:12:44


Nem annyira, mert az utolsó 3 vizsga már olyan volt... :D ;)
14 éve épült.... :( mármint hogy újra ;)
2020.05.05 19:20:27 (207469.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Dömi @ 2020.05.05. 08:09:50


Lehet, nem néztem. :D
2020.05.05 13:38:53 (207468.)
Cincinlovag
(Gárdony)

Előzmény: KG @ 2020.05.05. 13:27:36


Előzmény: Dömi @ 2020.05.05. 08:09:50



10 éve bizony :)
2020.05.05 13:27:36 (207467.)
KG
(Pécel)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.24. 07:12:44


Áll az udvaron. Legutóbb talán Losi ment vele pár hónapja. :)
Meg kéne hajtani megint.

Előzmény: Dömi @ 2020.05.05. 08:09:50


Cincin felújítása szerintem inkább csak 10 éves. Mondjuk a lényegen nem változtat: régen vóót. :)
2020.05.05 08:09:50 (207466.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: raver @ 2020.04.29. 17:40:58


tehát az alvázvédő alatt rohad :)

Előzmény: Szudas @ 2020.04.29. 18:55:20


/2 ne is égesd magad pléh garázzsal :)

Előzmény: Karki @ 2020.05.03. 22:13:37


/2 durván elment ez a 10 év :)
hétvégén beszélgettem Cincinnel, és szóba került, hogy már neki is 15 év körüli a felújított állapot...
2020.05.03 22:13:37 (207465.)
Karki
(Budapest)

Előzmény: KeMa @ 2020.05.01. 14:49:17


Ákos nem vette a nevére?

Előzmény: Dömi @ 2020.04.29. 13:31:00


2. Ha jól számolom, decemberben lesz 10 éve, hogy kész a lakatolás. Nem őriztem vatta alatt, néha télen is használtam, és gondolom, ennek iszom most a levét.

Karki szerkesztette 2020.05.03 22:15:12-kor.
2020.05.02 21:40:04 (207464.)
BeLeS
(Budapest)
Tetszik a kezdeményezés, szóval beszállok én is! (röpke 2 hét után végre eljutottam ide....)
Egy szál kisautóm köszöni szépen jól van, állandóan használatra kész, de valami apróságot mindig tudok rajta csinálni. Legutoljára a fém fűtés cső került "felújításra" (alapos tisztítás&festés) mert eléggé elkezdett rozsdásodni (eddig voltak fontosabb dolgok is) Kapott új nyárigumi szettet, mert a régi elnyalódott és öregek is voltak. A felszerelés előtt még télen emiatt volt komplett futómű állítás is, érezni a különbséget, pedig eddig sem volt nagyon szar.
Fél év után úgy néz ki sikerült megoldani egy hibát. Alapjáraton kihagyogatott, motorféken meg akkorákat durrant mint egy petárda. Habár maga a hangjelenség nem zavart, de az, hogy nem tudtam mi okozza igen. Számtalan ellenőrzés: szelephézag, mex hézag, gyújtás ideje, röpsúlyok, azok rugói, gyertyák, gyertyakábelek stb és Kb 4 megszakítóbetét, és 2 teljes megszakító oszlop csere után jónak tűnik, de még nem akarom elkiabálni :D
És természetesen várok minden alkalmat mikor mehetek vele valahova.

Fórum

Partnereink



 

Közelgõ találkozók

Képek

  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés
  • Hirdetés
    Hirdetés

  • norberto

  • baz